AKTUALNOŚCI
Nowe Wydarzenia Kulturalne z Polski w Brazylii
Rok 2016 to rok w którym Culture.pl – flagowa marka Instytutu Adama Mickiewicza, realizuje szeroki projekt prezentacji polskiej kultury w Brazylii.
Culture.pl to flagowa marka Instytutu Adama Mickiewicza – narodowej instytucji kultury, której misją jest budowa i komunikacja wymiaru kulturalnego marki POLSKA poprzez aktywny udział w międzynarodowej wymianie kulturalnej. Organizując inicjatywy i wydarzenia w dziedzinie muzyki, teatru, sztuk wizualnych i wzornictwa, Instytut działa na rzecz upowszechnienia współczesnej kultury polskiej wśród międzynarodowych odbiorców. Dotychczas zorganizowano blisko 5 000 wydarzeń w 67 krajach dla blisko 50 milionów odbiorców na 5 kontynentach.
2016 rok to czas, w którym uwaga Culture.pl skupiona jest na Brazylii, gdzie realizowany jest projekt prezentacji kultury polskiej. Punktem wyjścia do zbudowania programu było odwołanie się do wspólnego polsko-brazylijskiego dziedzictwa zrodzonego dzięki związkom wybitnych przedstawicieli obu kultur. Wśród Polaków, którzy pozostawili trwały ślad w brazylijskiej kulturze należy wymienić tworzących w Brazylii Zbigniewa Ziembińskiego, Yankę Rudzką, Lucjana Korngolda oraz Jorge Zalszupina. W kontekście wymiany inspiracji nie można nie wspomnieć o twórczości Jerzego Grotowskiego, Tadeusza Kantora czy Krzysztofa Kieślowskiego. Historia pokazuje, że zetknięcie odległych sobie światów może dać efekty niezwykłe, do dziś pełne świeżości i mocy oczarowywania odbiorcy.
Więcej o projektach Culture.pl w Brazylii oraz o najciekawszych wydarzeniach związanych z polską kulturą na całym świecie, znaleźć możecie na portalu Culture.pl/brasil. Strona dostępna jest w języku polskim, portugalskim i angielskim.